XX. mendeko Euskararen Corpus estatistikoa

Testuingurua

Bietan olerkariaren nia agertzen da lehenengo planuan berak azaltzen dauen errealitatearen gainetik (aurreko ahapaldietan bakarrik parentesisa egiten daben nehurtitzetan agertzen dau bere burua).

6. ahap.: .

7. ahapaldian ironia bertsoaz jabetzen da: Jahveri zuzendutako bertsoa da: .

Parentesisa desagertu eta parentesisaren gune zan aditza indartu egin da:
Zain - utzi ez.

Jei gai olerkiaren egituraren ezaugarriak honexek dira:
Enaizu maiteren errepikamen obsesiboa.

1., 3., 5. eta 7. ahapaldiaren hasieran errepikatzen da.

9. ahapaldian aldatu egiten da: .

Maitetasuna egitearen ekintza aurrerantza.

Azkeneko ahapaldian ekintzaren amaiera eta obsesio eta ekintzaren amaiera honen arteko sintesisa egiten da: .

Maite, maithatu ez dira identifikatzen.

Sentimentua modu negatiboz azaltzen da olerkian zehar: Enaizu maite.

Ekintza ostera, modu positiboz; kontatu egiten da eta azkenean: maithatu zutut.

Sentimentuen adierazleak diran berbek ez dauke baliorik, ez dago ekintza materialak baino beste egirik.

Ohiko Jainkoari olerkian errepikatzen da ahapaldi bakoitzaren hasieran eta olerkia etsipen eta dramatismoan irabazten doa azkeneraino.

Azkenean hauxe dinotso idazleak bere deiei entzungor izan danaren jainko Josuri: (...).